Headphones are seen in front of a logo of online music streaming service Spotify in this illustration picture taken in Strasbourg, February 18, 2014. Spotify is recruiting a U.S. financial reporting specialist, adding to speculation that the Swedish start-up is preparing for a share listing, which one banker said could value the firm at as much as $8 billion. REUTERS/Christian Hartmann (FRANCE - Tags: BUSINESS ENTERTAINMENT LOGO) - RTX1914U

Spotify získává nad Apple Music další výhodu. Dohodla se totiž s největším hudebním vydavatelstvím Sony Music Entertainment o snížení licenčních poplatků. Nyní započíná další jednání s Warner Music Group.

Výhoda však není pro Spotify zadarmo. Výměnou za nižší cenu předplatného musí pozdržet zpřístupnění nových alb neplatícím uživatelům o dva týdny. Oproti současnému stavu, kdy měli přístup k albům všichni, je to tedy negativní změna především pro samotné uživatele.

Zatímco Apple Music má  současnosti 27 milionů platících uživatelů, Spotify disponuje éměř dvojnásobkem uživatelů, tedy 50 miliony. Navzdory tomu je stockholmská společnost dlouhodobě ve ztrátě, v současnosti ztráta činí 400 milionů dolarů, tedy 9 miliard korun, kdežto Apple Music vydělává. Nová dohoda by měla podle Reuters prospět hlavně americkému trhu.

Stramování hudby je v současnosti na vzestupu, za týden proběhlo 7,5 miliardy přehrání, meziročně vzrostla jeho obliba o 62 procent.