Manchesterská společnost Purple, poskytující Wi-Fi hotsposty firmám Outback Steakhouse nebo Pizza Express, realizovala mimořádný experiment na veřejnosti.

Společnost Purple do podmínek použití vložila odstavec, který obsahoval, že uživatel souhlasící s podmínkami se zavazuje například k čištění záchodů nebo seškrábání žvýkaček z chodníků. Za dva týdny s těmito šílenými podmínkami souhlasilo až 22 tisíc lidí.

Toto je problém dnešní doby. Nekonečné podmínky za služby, kdy se chceme třeba připojit k veřejné Wi-Fi nebo při instalaci různých programů.

Situace, kdy se chcete třeba připojit k veřejné Wi-Fi síti, odsouhlasíte podmínky  i bez jejich přečtení a po té vás někdo vyzve k čištění veřejných zýchodků, je víc než absurdní.

V podmínkách Purple pro připojení k Wi-Fi byly úkoly jako seškrábat žvýkačky z chodníků, očistit mobilní toalety na festivalech, ručně uvolnit ucpané kanály, obejmout zatoulané kočky a psy, odstranit z místních parků živočišný odpad.

V podmínkách bylo také napsané, že ten kdo podmínky četl, dostane od Purple nějakou cenu. Ze 22 tisíc osob přišla jen jedna jediná.

Evropská unie plánuje podmínky zjednodušit

Tento experiment měl ukázat nutnost zjednodušit podmínky a dokázat, že lidé zdlouhavé podmínky nečtou a tím pádem si různé firmy můžou dávat neadekvátní požadavky.

V květnu 2018 bude platný zákon, který stanoví, že státy v Evropské unii musí zjednodušit smluvní podmínky a tím spotřebitelé budou moci lépe pochopit nač budou jejich osobní údaje zužitkovány.