Podle informací šanghajského webu Yicai Global v současnosti pracuje na vývoje baterie pro elektromobil. Baterii by měla společnost vyvíjet společně s čínskou společností Contemporary Amperex Technology Limited (CATL), která se právě na toto odvětví průmyslu specializuje. Mohlo by se tedy jednat o předzvěst příchodu iCar.

podle serveru Yicai Global obě společnosti podepsaly dohodu o spolupráci společně se zachováním mlčenlivosti. CATL se nedávno dostala na na třetí místo mezi světovými dodavateli baterií pro elektromobily.

Nejedná se o oficiální informace, CATL by však byl pro Apple první volbou

Vzhledem k tomu, že před rokem Apple oznámil, že projekt iCar byl prozatím zrušen, zní tato informace poněkud překvapivě. „Nyní se zaměřujeme hlavně na autonomní systémy. Je to jádrová technologie, považujeme ji za nejdůležitější v celém automobilu,“ uvedl Cook v rozhovoru pro agenturu Bloomberg.

Místo samostatného automobilu měla společnost pracovat na vývoji samořiditelného softwaru pro partnerské automobilky. Pro samořiditelný software však žádná elektromobilová baterie zapotřebí není.

Informacím šanghajského serveru však nahrává fakt, že CATL se v následujících letech chystá znásobit svou výrobu. To samozřejmě nemusí s vývojem elektromobilové baterie nijak souviset, přesto se jedná o jednoho z nejbližších partnerů Applu a pokud by se kalifornská společnost rozhodla jít tímto směrem, CATL by byl první volba.