Apple si může opět jenom chválit výsledky svých prodejů prodejů za první kvartál roku 2019. Už jsme vás informovali, že si skvěle vedly hodinky Apple Watch series 4. (Článek zde.) Prodej iPhonu XR v Severní Americe je velice zajímavý. Apple zde za minulý kvartál prodal přes 4,5 milionu kusů tohoto modelu.

Oblíbenost Apple Watch je stále velmi obrovská. Co láka uživatele na hodinkách?

Prodej iPhonu XR oproti ostatním smartphonům

V USA a Kanadě tvoří iPhone XR 13% ze všech prodaných chytrých telefonů v prvním kvartále roku 2019. Prodej iPhonu XR je velice zajímavý i přes jeho cenu od 749 dolarů.  V České republice se v Apple Online Storu dá sehnat od 22 490 Kč. Zbytek z celku tvoří Samsung Galaxy 10 S10+ a Samsung Galaxy S10e. Dohromady tak tvoří 6% prodeje za první kvartál.

Není to zase tak růžové, jak se může přes prodej iPhonu XR zdát

I přes vysoký prodej iPhonu XR Apple stále zaznamenává pokles v prodeji iPhonu. Ten je oproti minulému období o 19% nižší. Možná proto Apple na poslední Keynote představil tolik služeb, protože v nich vidí také velkou budoucnoust pro své příjmy. Možná je to způsobeno příliš vysoko nastavenou cenou u nejnovějších modelů.

Reálná čísla

Apple za první čtvrtletí prodal v Severní Americe 14,6 milionů iPhonů. V prvním kvartále roku 2018 měl Apple na svém kontě prodaných 17 milionů iPhonů. I přes tento pokles si v prodeji vede Apple prvenství. Samsung prodal za první čtvrletí 2019 10,7 milionů, LG 4,8 milionů a Lenovo 2,4 milionů zařízení.

Experti tuší, proč spotřebitelé nenakupují tolik

Ohledně nižšího celkového prodeje iPhonů se vyjádřil analytik Vincent Thielke ze společnosti Canalys Research, které zpracovala statistiku prodeje smartphonů v USA a Kanadě.

„Pokles prodeje Apple produktů je způsoben především enormní poptávkou po minulém modelu před rokem. Mezi objednávkami a poptávkou spotřebitelů však došlo k rozporu, což způsobilo, že doručit objednávky včas bylo pro Apple v prvním kvartále obzvlášt náročné. Mohli jsme však zaznamenat velkou prodejnost iPhonu XR. Což je jasné znamení, že Apple boduje na svém domácím trhu. Společnost Apple ukázala, jak se životně důležité obchodní prostředky staly přesunutím mechanismu do popředí a centra procesu objednávání, a nyní navyšuje cenu své vlajkové lodi iPhone. Hybnost propagačních akcí ve 2. a 3. čtvrtletí bude určovat, do jaké míry může Apple čelit negativním tržním silám, jako jsou delší životní cykly zařízení. Klíčovou výzvou v následujících měsících však zůstává, že jeho nejnovější modely telefonu iPhone nejsou dostatečně odlišné od minulých modelů, i když nové jsou na cestě. Pro zlepšení prodeje v roce 2020 bude muset společnost Apple věnovat obzlvášť velkou pozornost novým funkcím a inovacím v iPhonech, které budou muset jasně zapůsobit na zákazníky.“