Používejte aplikaci Mail na iPhonu naplno a skutečně efektivně

Aplikaci Mail na iPhonu máme nainstalovanou již jako součástí iOS při jeho prvním otevření. Málokdo ví, jak toho mailové klienta využívat naplno a skutečně efektivně. V tomto článku Vám podrobně popíšeme to, co by se vám mohlo při používání hodit a co je v podstatě nutností, aby správně fungoval.

Výhody v poštovního klienta

Poštovni klienti mají obecně mnoha výhod. Na mobilním zařízení vás jistě potěší to, že tento způsob používání mailové schránky ušetří váš datový balíček. Maily se jednoduše stahují jako drobné množiny dat. Je to rozhodně méně náročné než neustálé načítání obsahu v Safari, kde se kromě pošty bude také načítat grafické rozhraní a jiné součásti webové stránky serveru, kde máte mailový účet vedený.

Někteří také ocení to, že se dostanou jedním klikem do schránky a není potřeba neustále zádávat heslo. Velice snadně si nastavíte jednotné podpisy, abyste se nemuseli zdržovat při odesílání pošty. Mail na iPhonu vám s všemi těmito body jednoznačně pomůže.

Přidání schránky

Postup přidání mailového účtu do aplikace Mail na iPhonu se může zdát trochu složitější, pokud nemáte jeden z předem definovaných účtů, ke kterým se stačí jenom jednoduše přihlásit. Mezi tyto typy účtu patří: iCloud, Exchange, Google, Yahoo!, Aol a Outlook.

   1. Otevřete Nastavení

   2. Vyberte Hesla a účty

   3. Přidat nový účet

   4. Pokud nemáte schránku u uvedených poskytovatelů vyberte             Jiný

   5. Vyberte Přidat poštovní účet

  • Zadejte své jméno. Jméno se bude ukazovat příjemci, když odešlete poštu z iPhonu pomocí této schránky.
  • Email v celém vašem tvaru. Např. pepa@server.com
  • Heslo k vaší schránce
  • Popis se sám vygeneruje. Můžete si ho upravit. Pod tímto názvem najdete schránku v aplikaci Mail na iPhonu. Můžete stisknout tlačítko Další.

   6. Vyberte protokol IMAP

Mail na iPhonu

Protokol IMAP ma oproti staršímu POP3 řadu výhod. Veškerá data se serverem synchronizuje. Proto umí zobrazit složky ve vaší schránce a smazat maily také přímo ve schránce a né pouze v zařízení. Což je výhodou, pokud mail používate na více zařízení než jenom na jednom.

Nastavení se liší podle toho, kde máte mailovou schránku zřízenou. Jako příklad si uvedeme Sezna. U většiny jiných serverů je to velice podobné. Stačí pár vteřin googlit a výsledku se určitě dočkáte.

  • Server příchozí pošty: imap.seznam.cz
  • Server odchozí pošty: smtp.seznam.cz

Jako uživatelské jméno zadejte opět celý svůj email. Toto nastavení platí i tehdy, pokud máte mail s doménou @email.cz nebo s jinými doménami, které Seznam nabízí.

Zapnutí notifikací

Nechcete maily zmeškat? Mail na iPhonu Vám může pokaždé dát notifikaci o nové zprávě. Můžete nastavit, jestli chcete dostávat také zvukové upozornění. Vše se dá nastavit pro každou schránku zvlášť. Stačí jít do NastaveníOznámeníMail – [název mailové schránky].

Mail na iPhonu

Přepínání mezi více schránkami

Používáte více než jednu mailovou schránku? To určitě není žádný problém. Někdo má občas pocit, že schránky jsou zde velmi nepřehledné. Když pochopíte, jak v nich procházet, určitě s tím nebudete mít problém. V aplikaci sjeďte úplně dolů, kde budete mít seznam jednotlivých schránek. Když schránku rozbalíte, zobrazí se vám složky této schránky. Můžete si zobrazit příchozí poštu nebo pouze odeslanou. Než menu schránky rozkliknete, aplikace vám intuitivně zobrazuje počet nepřečtených zpráv.

Mail na iPhonu

Nastavení podpisu

Aby se zprávy vypadaly profesionálně a vy měli co nejméně práce s psaním podpisu na konci každého mailu, můžete si podpis nastavit automatický. Stačí jít do Nastavení -> PoštaPodpis. Můžete si nastavit, jestli chcete používat jeden podpis pro všechny své mailové schránky nebo pro každou jiný. Každá schránka pak bude mít svou kolonku, kde můžete podpis podle libosti editovat. Pokud už požívate mailové klienta na Macu, kde máte nastavený podpis, doporučuji tento podpis nakopírovat z odeslané pošty a pak ho vložit v tomto nastavení, aby podpisy byly stejné.

Mail na iPhonu

Vyzvedávání pošty

Pro začátek by bylo fajn vsvětlit, co si pod tím představit. Mail není komunikace v reálném čase (tzn. instant messaging) jako třeba Messenger, iMessage nebo WhatsApp. Pokud použijete jeden z předem definovaných účtů, které jsou již v tomto článku zmíněné, vyzvedávání probíha tzn. funkcí Push. To znamená, že data se budou ze serveru pošty vyzvedávat kdykoliv to bude iPhone potřebovat a bude zrovna připojen na internet.

Pokud si nastavíte sami mailovou schránku složitějším postupem, vyzvedávání probíhá v určitých intervalech, kdy se Mail na iPhonu „podívá“ na server, jestli přišlo něco nového. Pokud ano, novou poštu stáhne a může vám zaslat upozornění. Můžete si nastavit, kdy a jak se mají data vyzvedávat.

  • Automaticky – Data se budou stahovat na pozadí, když je iPhone v nabíječce a na WiFi
  • Ručně – Pokaždé, když otevřete mailovou aplikaci
  • Každou hodinu
  • Každých 30 minut
  • Každých 15 minut